1. Italos palackok – Drop Bottle
A Calvin Klein designere, Neil Kraft által tervezett Voss víz, pontosabban annak a palackja utat nyitott a “drop bottle” piacnak. Ami lényegében egy sima vizes palack újra pozícionálva.
A termék lehet státusz szimbólum (az edzőteremben Voss palackot újratöltő egyének), illetve lehet egy környezetvédelmi vonulata is.
A fenti palackon kívül ebbe a termékkörbe tartoznak még a különféle igényes megjelenésű hőtartó palackok, termoszok és tetővel ellátott poharak is, amikben kávét, teát vagy pl smootie-t lehet tárolni.
Ezek az italok egyre népszerűbbek az utóbbi időben, viszont a valóban jó minőséget meg kell fizetni egy vendéglátó egységben. Ezért sokan inkább otthon készítik el maguknak, és ha már rászánja az ember a pénzt egy jó minőségű kávéra, illetve reggel frissen megőrölje, akkor több adagot készít el a napra és jó, ha később sem kell hidegen meginnia.
Arról nem is beszélve, hogy a munkahelyen egy feltűnőbb palackot még meg is dicsérnek a kollégák.
Miért érdemes árulni?
A huszonéves Gretta Van Riel, a Drop Bottle.co alapítója 4,6M dolláros éves árbevételt ért el alig pár év alatt a termékkörrel, miközben itthon még alig árulja valaki igazán kiemelkedően a termékkört. Ezen felül a Google Trends adataiból is látszik a termékkör iránti egyre növekvő kereslet.
Mire érdemes odafigyelni?
- A palackok nem adják el magukat önmagában, ezért fontos, hogy a kommunikációdban az Instagramon és Youtube-on jól mutató színes gyümölcsös ital receptekre helyezd a hangsúlyt, amik vonzzák a figyelmet.
- A kiválasztott termékek illeszkedjenek egy fiatal, igényes nő stílusához, mert a termékkörre úgy tekintenek, mint egy divatkiegészítőre.
- A hirdetésekkel elsősorban a felső-középosztály fiatal nőit érdemes megcélozni, akiknek fontos az egészséges életmód és a környezetvédelem.
- Próbálj meg influencerekkel kapcsolatba lépni, akik valós, mindennapi élethelyzetekben „használat közben” mutatják be a terméket. (Pl.: edzőteremben)
2. Kutya kozmetikai termékek – Kutyaszőr kefe kesztyű
Ha láttál már házban tartott kutyát, akkor biztosan találkoztál a kutyaszőr problémával.
Tele van vele a padló, rátapad a zoknira, a ruhákra, a bútorokra. Mosás közben bekerül a mosógépbe és akármilyen gyakran takarítasz, valahogy mindig van még belőle és az illata sem feltétlenül kellemes. (Pláne egy kiadós séta után az esőben.)
Erre a problémára kínál megoldást a kutyaszőr kesztyű, amivel a kellemest összekötve a hasznossal simogatás közben gyűjtöd össze a kisállatod kihulló szőrét és ezáltal csökken a lakásban a szőr mennyisége.
Azonban a kutyaszőr kesztyű csak egy a sok száz kutyakozmetikai termék közül (köröm vágók, fogtisztítók, mosdatók stb.). A termékválaszték tehát már most is óriási és folyamatosan kerülnek a piacra újabbnál újabb termékek.
Miért érdemes árulni?
A Google Trends adataiból jól látszik, hogy a kutyakozmetikai termékek iránti kereslet lassacskán ugyan, de fokozatosan emelkedik. Az iparág éves bevételét 2025-re világszinten 3,58 milliárd dollára becsülik. Ha teheted akkor még most ülj fel erre a trendre.
Mire érdemes odafigyelni?
- Olcsón szerezd be (kínai import) és legalább 100% árrést tegyél a termékekre.
- Rendelj be próba termékeket, hogy le tudd tesztelni.
- Mutasd be videón a termékeket használat közben, hogy lássák a potenciális vevők a termékek hasznát.
- A hirdetésekben és a posztokban érdemes inkább a városokban népszerű, hosszabb szőrű, házban tartott kutyafajtákat megjeleníteni (pl.: spiccek, corgie).
3. Apple Watch kiegészítők – Óraszíj
Az Apple vásárló közönsége sokat költ a megjelenésére és különböző kütyükre. Nem árérzékenyek és fontos nekik a stílusuk és a státusz kifejezése. Mi másért venne valaki több százezer forintért telefont?
Erre a vásárló rétegre épült fel 2017-18-19-ben jó pár hazai iPhone tokokat forgalmazó webshop és az eladási adatokból jól látszik, hogy nagyon jól is tették. Azonban míg a tokok terén egyre nagyobb a verseny, Apple Watch kiegészítőket alig árul itthon valaki.
Pedig a célközönség ugyanaz és az emberek ugyanúgy megveszik hozzá a fa, bőr, fém vagy sporthoz használható gumi alapú szíjakat, mint a tokokat a telefonokhoz.
Miért érdemes árulni?
Az Apple Watch kiegészítők piaca azért érdekes, mert kicsi a verseny, könnyen beszerezhetők a termékek és még az árrés is megfelelő. Külföldön már találhatunk bőven erre szakosodott webshopot. A lenti grafikonból pedig az is látszik, hogy egyre nagyobb a kereslet és a forgalom jelentős része Decemberben csapódik le.
Mire érdemes odafigyelni?
- Az év végi ünnepi időszakra fel kell készülni, mind termékbeszerzés, mind csomagolás és szállítás, mind marketing oldalon. Azaz a webshop éves bevételének az 50-80%-a az év végi időszakban fog lecsapódni.
- Érdemes külön ajánlatokat kidolgozni arra az esetre, ha valaki ajándékba adja a terméket. Tehát kínálj fel a vevőknek díszdobozt, ajándékkártyát és express szállítást is arra az esetre, ha valakinek az utolsó utáni pillanatban jutna eszébe, hogy elfelejtett karácsonyi ajándékot venni.
4. Konyhai kiegészítők – Edényszárító
A lakásárak és a bérleti díjak emelkedése arra készteti a fiatalokat, hogy egyre kisebb lakást béreljenek vagy vásároljanak.
Azonban a holmik száma nem csökken, ezért egyre nagyobb az igény az olyan eszközökre, amiknek van funkciója, és amikkel helyet lehet megtakarítani.
A konyhai termékek köre természetesen nagyon széles, azonban a webes értékesítés során azok a termékek érdekesek, amik valamilyen trendre ülnek fel és azonnali, kézzelfogható hasznuk van. Mint például: az avocado trendre épülő avocado magvazó vagy a japán kultúrára épülő sushi készítő.
Miért érdemes árulni?
A Google Trends grafikona szerintem magáért beszél, azonban a Google adatai szerint itthon is havi 1900 keresés történik „edényszárító” kulcsszóval.
Mire érdemes odafigyelni?
- Ezen a piacon a a termékek, termékképek, a vevővélemények és a célközönség számít. Azaz kinek, mit és hogyan árulsz.
- Azokat a termékeket válaszd ki, amelyek esetében egy kép és a termék név alapján már egyértelmű, hogy mire jó a termék és magas rajtuk az árrésed.
- Facebook-on hirdess 25+-os nőknek, akik érdeklődnek a főzés iránt (Pl.: Gordon Ramsay oldalát követik).
- Fontos, hogy az impulzus vásárlásra helyezd a hangsúlyt, azaz látszódjon a termékoldalon, hogy mennyi van még a készletből, és legyenek határidős ajánlatok.
- Emellett mindig ajánlj fel kiegészítő termékeket, ahogyan a Mc Donald’s is teszi (Kérsz a sajtburger mellé sültkrumplit is?). Így a hirdetési költség nem fogja elvinni a profitod
- Majd amikor felépült egy 3-500 fős vevőbázis, akkor érdemes hírlevél kampányokkal újra vásárlásra bírni a meglévő vevőket.
5. Kutya, macska ágy
Az utóbbi 10-15 évben elindult egy trend, amit a szakértők „pet parenting”-nek neveznek. Ez annyit tesz, hogy egyre több felnőtt ember gondol magára úgy, mint a háziállata szülőjére.
Ez azt jelenti, hogy a kutyájukat és macskájukat a gyermeküknek tekintik. Ezért a gazdik elkezdtek olyan termékeket vásárolni nekik, amiket korábban az emberek a gyermeküknek vettek meg.
Ide tartoznak a kutyaágyak, -sálak, -ruhák és minden egyéb olyan termék, ami által a kisállat élete kényelmesebbé válik és/vagy cukiság faktora toronymagasra emelkedik ezért azonnal beszéd témája lesz, bárhol is jelennek meg.
Miért érdemes árulni?
A lent látható grafikonból egyértelműen látszik, hogy világszinten egyre nagyobb az igény a kutya és macska ágyakra. Azonban már a magyar Google-ben is van havonta 2400 keresés kutyaágyakra és 310 macska ágyakra.
Mire érdemes figyelni?
- Jó minőségű termékeket válassz ki, mert ahogyan a gyermekekre is, úgy a kisállatokra is inkább költenek többet a gazdák, semmint a silány minőséggel bajlódjanak.
- Érdemes a házban lakó, kistestű kutyafajtára (pl.: francia bulldog, corgie) pozicionálni a webshopot. Így könnyebben, gyorsabban és olcsóbban lehet vevőket szerezni.
- Csatornaként válaszd az Instagramot. De a legjobb, ha te is egy kistestű kutya gazdája vagy és a kis kedvenced mindennapjai köré építed fel a kommunikációt, mert egy kutyásnak könnyebb egy másik kutyáshoz kapcsolódni. Azonban az indulásnál ne a profil építésére és a követők szerzésére fókuszálj, hanem az Insta hirdetésekre, mert az sokkal jobban kontrollálható és gyorsabban hozza az eredményeket.
- A fenti grafikonból az is látszik, hogy a főszezon kutya- és macska ágyak esetében is a December, ezért érdemes egy nagy karácsonyi kampánnyal impulzus vásárlásokat generálni.
6. Zöld termékek – Bambusz szívószál
Manapság egyre többet hallani az őserdők védelmének fontosságáról és az eldobható műanyag termékek környezet károsító hatásáról.
Ezért az utóbbi 5-10 évben egyre többen próbálnak tenni a környezet védelemért olyan módon, hogy figyelembe veszik már a vásárlás során.
Ezt a trendet egyre több cég ismeri fel és igazítja ehhez a termékkínálatát. Hogyan? Általában úgy, hogy a korábban 90-100% műanyagból készült termékeket természetes és/vagy lebomló alapanyagokból készültekre helyettesítik. Az egyik ilyen alapanyag például a bambusz is, ami a leggyorsabban növő növény a világon. Lehet itt gondolni a mindennapi használati cikkek közül a wc kefétől egészen a tollig, de már bambusz zoknit, boxert is találhatsz a piacon.
Miért érdemes árulni?
Az adatok szerint 2017-ben 120 millió dollár értékben adtak el a cégek bambusz szívószálat és a termék piaca évente 5-6%-kal növekszik. Ezt alátámasztja az Google Trends grafikonja is, amin pirossal látod a bambusz szívószál iránti kereslet változását. Emellett kínából olcsón be tudod szerezni a termékeket és akár 2-300%-os árréssel is értékesíthető.
Mire érdemes figyelni?
- Pozicionálás: ne válogass össze a webshopba minden terméket csak azért, mert bambuszos. Legyen egy jól körülhatárolható termékkör, ami megszólít egy réspiacot (pl.: fiatal férfiaknak bambusz boxer, bambusz zokni, bambusz fogkefe stb. vagy háziasszonyoknak wc kefe, vászon táska, ruhacsipesz stb.)
- Célközönség! Magyarországon azért nem mindenkinek fontos annyira a környezetvédelem, hogy 2-3X annyit fizessen ki egy természetes termékért. Ezért fontos, hogy azokat az embereket érd el a webshoppal, akik nyitottak a témára. Szerencére Facebookon jól tudod célozni őket.
- Legjobb, ha még egy ügyet is támogatsz nyilvánosan és a profit X%-át eladományozod egy olyan szervezetnek, ami például fákat ültet.