TOP 6 termék, amit érdemes webshopban árulni 2020-ban

A webshopod sikere az első évben 80%-ban azon múlik, hogy mit árulsz.

A termékkör kiválasztása tehát a legfontosabb döntés az elindulás előtt, mert egy jó termék magas árrés mellett is több vevőt szerez, ráadásul olcsóbban.

Ennek ellenére alig találni olyan információt, ami hitelesen és valós keresleti adatokkal alátámasztva segít a döntésben. Ezért írtam meg ezt a cikket.

1. Italos palackok – Drop Bottle

A Calvin Klein designere, Neil Kraft által tervezett Voss víz, pontosabban annak a palackja utat nyitott a “drop bottle” piacnak. Ami lényegében egy sima vizes palack újra pozícionálva.

A termék lehet státusz szimbólum (az edzőteremben Voss palackot újratöltő egyének), illetve lehet egy környezetvédelmi vonulata is.

A fenti palackon kívül ebbe a termékkörbe tartoznak még a különféle igényes megjelenésű hőtartó palackok, termoszok és tetővel ellátott poharak is, amikben kávét, teát vagy pl smootie-t lehet tárolni.

Ezek az italok egyre népszerűbbek az utóbbi időben, viszont a valóban jó minőséget meg kell fizetni egy vendéglátó egységben. Ezért sokan inkább otthon készítik el maguknak, és ha már rászánja az ember a pénzt egy jó minőségű kávéra, illetve reggel frissen megőrölje, akkor több adagot készít el a napra és jó, ha később sem kell hidegen meginnia.

Arról nem is beszélve, hogy a munkahelyen egy feltűnőbb palackot még meg is dicsérnek a kollégák.

Miért érdemes árulni?

A huszonéves Gretta Van Riel, a Drop Bottle.co alapítója 4,6M dolláros éves árbevételt ért el alig pár év alatt a termékkörrel, miközben itthon még alig árulja valaki igazán kiemelkedően a termékkört. Ezen felül a Google Trends adataiból is látszik a termékkör iránti egyre növekvő kereslet.

Mire érdemes odafigyelni?

  • A palackok nem adják el magukat önmagában, ezért fontos, hogy a kommunikációdban az Instagramon és Youtube-on jól mutató színes gyümölcsös ital receptekre helyezd a hangsúlyt, amik vonzzák a figyelmet.
  • A kiválasztott termékek illeszkedjenek egy fiatal, igényes nő stílusához, mert a termékkörre úgy tekintenek, mint egy divatkiegészítőre.
  • A hirdetésekkel elsősorban a felső-középosztály fiatal nőit érdemes megcélozni, akiknek fontos az egészséges életmód és a környezetvédelem.
  • Próbálj meg influencerekkel kapcsolatba lépni, akik valós, mindennapi élethelyzetekben “használat közben” mutatják be a terméket. (Pl.: edzőteremben)

2. Kutya kozmetikai termékek – Kutyaszőr kefe kesztyű

Ha láttál már házban tartott kutyát, akkor biztosan találkoztál a kutyaszőr problémával.

Tele van vele a padló, rátapad a zoknira, a ruhákra, a bútorokra. Mosás közben bekerül a mosógépbe és akármilyen gyakran takarítasz, valahogy mindig van még belőle és az illata sem feltétlenül kellemes. (Pláne egy kiadós séta után az esőben.)

Erre a problémára kínál megoldást a kutyaszőr kesztyű, amivel a kellemest összekötve a hasznossal simogatás közben gyűjtöd össze a kisállatod kihulló szőrét és ezáltal csökken a lakásban a szőr mennyisége.

Azonban a kutyaszőr kesztyű csak egy a sok száz kutyakozmetikai termék közül (köröm vágók, fogtisztítók, mosdatók stb.). A termékválaszték tehát már most is óriási és folyamatosan kerülnek a piacra újabbnál újabb termékek.

Miért érdemes árulni?

A Google Trends adataiból jól látszik, hogy a kutyakozmetikai termékek iránti kereslet lassacskán ugyan, de fokozatosan emelkedik. Az iparág éves bevételét 2025-re világszinten 3,58 milliárd dollára becsülik. Ha teheted akkor még most ülj fel erre a trendre.

Mire érdemes odafigyelni?

  • Olcsón szerezd be (kínai import) és legalább 100% árrést tegyél a termékekre.
  • Rendelj be próba termékeket, hogy le tudd tesztelni.
  • Mutasd be videón a termékeket használat közben, hogy lássák a potenciális vevők a termékek hasznát.
  • A hirdetésekben és a posztokban érdemes inkább a városokban népszerű, hosszabb szőrű, házban tartott kutyafajtákat megjeleníteni (pl.: spiccek, corgie).

3. Apple Watch kiegészítők – Óraszíj

Az Apple vásárló közönsége sokat költ a megjelenésére és különböző kütyükre. Nem árérzékenyek és fontos nekik a stílusuk és a státusz kifejezése. Mi másért venne valaki több százezer forintért telefont?

Erre a vásárló rétegre épült fel 2017-18-19-ben jó pár hazai iPhone tokokat forgalmazó webshop és az eladási adatokból jól látszik, hogy nagyon jól is tették. Azonban míg a tokok terén egyre nagyobb a verseny, Apple Watch kiegészítőket alig árul itthon valaki.

Pedig a célközönség ugyanaz és az emberek ugyanúgy megveszik hozzá a fa, bőr, fém vagy sporthoz használható gumi alapú szíjakat, mint a tokokat a telefonokhoz.

Miért érdemes árulni?

Az Apple Watch kiegészítők piaca azért érdekes, mert kicsi a verseny, könnyen beszerezhetők a termékek és még az árrés is megfelelő. Külföldön már találhatunk bőven erre szakosodott webshopot. A lenti grafikonból pedig az is látszik, hogy egyre nagyobb a kereslet és a forgalom jelentős része Decemberben csapódik le.

Mire érdemes odafigyelni?

  • Az év végi ünnepi időszakra fel kell készülni, mind termékbeszerzés, mind csomagolás és szállítás, mind marketing oldalon. Azaz a webshop éves bevételének az 50-80%-a az év végi időszakban fog lecsapódni.
  • Érdemes külön ajánlatokat kidolgozni arra az esetre, ha valaki ajándékba adja a terméket. Tehát kínálj fel a vevőknek díszdobozt, ajándékkártyát és express szállítást is arra az esetre, ha valakinek az utolsó utáni pillanatban jutna eszébe, hogy elfelejtett karácsonyi ajándékot venni.

4. Konyhai kiegészítők – Edényszárító

A lakásárak és a bérleti díjak emelkedése arra készteti a fiatalokat, hogy egyre kisebb lakást béreljenek vagy vásároljanak.

Azonban a holmik száma nem csökken, ezért egyre nagyobb az igény az olyan eszközökre, amiknek van funkciója, és amikkel helyet lehet megtakarítani.

A konyhai termékek köre természetesen nagyon széles, azonban a webes értékesítés során azok a termékek érdekesek, amik valamilyen trendre ülnek fel és azonnali, kézzelfogható hasznuk van. Mint például: az avocado trendre épülő avocado magvazó vagy a japán kultúrára épülő sushi készítő.

Miért érdemes árulni?

A Google Trends grafikona szerintem magáért beszél, azonban a Google adatai szerint itthon is havi 1900 keresés történik “edényszárító” kulcsszóval.

Mire érdemes odafigyelni?

  • Ezen a piacon a a termékek, termékképek, a vevővélemények és a célközönség számít. Azaz kinek, mit és hogyan árulsz.
  • Azokat a termékeket válaszd ki, amelyek esetében egy kép és a termék név alapján már egyértelmű, hogy mire jó a termék és magas rajtuk az árrésed.
  • Facebook-on hirdess 25+-os nőknek, akik érdeklődnek a főzés iránt (Pl.: Gordon Ramsay oldalát követik).
  • Fontos, hogy az impulzus vásárlásra helyezd a hangsúlyt, azaz látszódjon a termékoldalon, hogy mennyi van még a készletből, és legyenek határidős ajánlatok.
  • Emellett mindig ajánlj fel kiegészítő termékeket, ahogyan a Mc Donald’s is teszi (Kérsz a sajtburger mellé sültkrumplit is?). Így a hirdetési költség nem fogja elvinni a profitod
  • Majd amikor felépült egy 3-500 fős vevőbázis, akkor érdemes hírlevél kampányokkal újra vásárlásra bírni a meglévő vevőket.

5. Kutya, macska ágy

Az utóbbi 10-15 évben elindult egy trend, amit a szakértők “pet parenting”-nek neveznek. Ez annyit tesz, hogy egyre több felnőtt ember gondol magára úgy, mint a háziállata szülőjére.

Ez azt jelenti, hogy a kutyájukat és macskájukat a gyermeküknek tekintik. Ezért a gazdik elkezdtek olyan termékeket vásárolni nekik, amiket korábban az emberek a gyermeküknek vettek meg.

Ide tartoznak a kutyaágyak, -sálak, -ruhák és minden egyéb olyan termék, ami által a kisállat élete kényelmesebbé válik és/vagy cukiság faktora toronymagasra emelkedik ezért azonnal beszéd témája lesz, bárhol is jelennek meg.

Miért érdemes árulni?

A lent látható grafikonból egyértelműen látszik, hogy világszinten egyre nagyobb az igény a kutya és macska ágyakra. Azonban már a magyar Google-ben is van havonta 2400 keresés kutyaágyakra és 310 macska ágyakra.

Mire érdemes figyelni?

  • Jó minőségű termékeket válassz ki, mert ahogyan a gyermekekre is, úgy a kisállatokra is inkább költenek többet a gazdák, semmint a silány minőséggel bajlódjanak.
  • Érdemes a házban lakó, kistestű kutyafajtára (pl.: francia bulldog, corgie) pozicionálni a webshopot. Így könnyebben, gyorsabban és olcsóbban lehet vevőket szerezni.
  • Csatornaként válaszd az Instagramot. De a legjobb, ha te is egy kistestű kutya gazdája vagy és a kis kedvenced mindennapjai köré építed fel a kommunikációt, mert egy kutyásnak könnyebb egy másik kutyáshoz kapcsolódni. Azonban az indulásnál ne a profil építésére és a követők szerzésére fókuszálj, hanem az Insta hirdetésekre, mert az sokkal jobban kontrollálható és gyorsabban hozza az eredményeket.
  • A fenti grafikonból az is látszik, hogy a főszezon kutya- és macska ágyak esetében is a December, ezért érdemes egy nagy karácsonyi kampánnyal impulzus vásárlásokat generálni.

6. Zöld termékek – Bambusz szívószál

Manapság egyre többet hallani az őserdők védelmének fontosságáról és az eldobható műanyag termékek környezet károsító hatásáról.

Ezért az utóbbi 5-10 évben egyre többen próbálnak tenni a környezet védelemért olyan módon, hogy figyelembe veszik már a vásárlás során.

Ezt a trendet egyre több cég ismeri fel és igazítja ehhez a termékkínálatát. Hogyan? Általában úgy, hogy a korábban 90-100% műanyagból készült termékeket természetes és/vagy lebomló alapanyagokból készültekre helyettesítik. Az egyik ilyen alapanyag például a bambusz is, ami a leggyorsabban növő növény a világon. Lehet itt gondolni a mindennapi használati cikkek közül a wc kefétől egészen a tollig, de már bambusz zoknit, boxert is találhatsz a piacon.

Miért érdemes árulni?

Az adatok szerint 2017-ben 120 millió dollár értékben adtak el a cégek bambusz szívószálat és a termék piaca évente 5-6%-kal növekszik. Ezt alátámasztja az Google Trends grafikonja is, amin pirossal látod a bambusz szívószál iránti kereslet változását. Emellett kínából olcsón be tudod szerezni a termékeket és akár 2-300%-os árréssel is értékesíthető.

Mire érdemes figyelni?

  • Pozicionálás: ne válogass össze a webshopba minden terméket csak azért, mert bambuszos. Legyen egy jól körülhatárolható termékkör, ami megszólít egy réspiacot (pl.: fiatal férfiaknak bambusz boxer, bambusz zokni, bambusz fogkefe stb. vagy háziasszonyoknak wc kefe, vászon táska, ruhacsipesz stb.)
  • Célközönség! Magyarországon azért nem mindenkinek fontos annyira a környezetvédelem, hogy 2-3X annyit fizessen ki egy természetes termékért. Ezért fontos, hogy azokat az embereket érd el a webshoppal, akik nyitottak a témára. Szerencére Facebookon jól tudod célozni őket.
  • Legjobb, ha még egy ügyet is támogatsz nyilvánosan és a profit X%-át eladományozod egy olyan szervezetnek, ami például fákat ültet.

A "nincs ötletemtől" a nyereséges üzleti modellig 1 nap alatt

Bullshit-mentes online workshop, ami a homályos webshop ötletedből egyedi és piacrakész vállalkozást csinál.

INGYENES PDF

Webshopot indítanál, de félsz, hogy nem fognak menni a termékek?

Válogasd ki a legjobbakat a 17 termék kiválasztási szempont figyelembevételével.

INGYENES PDF

Webshopot indítanál, de félsz, hogy nem fognak menni a termékek?

Válogasd ki a legjobbakat a 17 termék kiválasztási szempont figyelembevételével.

Kinek segítene még ez a cikk? Oszd meg velük.

Share on facebook
Megosztom Facebookon
Share on email
Elküldöm emailben
Szabó Laci

Szabó Laci

Belevágnál valami újba és megalapoznád az anyagi jóléted, azonban fogalmad sincs hogyan kezdj bele? Ugyanebben a cipőben voltam 2012-ben. Azóta eltelt 8 év és elindítottam 7 online vállalkozást (van amelyiknek több, mint 27.000 ügyfele van), az Innonic Startup Stúdió csapatával kidolgoztam egy validációs módszertant, a módszertant kezdő webshop tulajdonosokra szabtam és több webshopon teszteltem. Az eredmény? A legutóbbi webshopom 50 óra és 87.000 Ft befektetésből termelt 2019-ben 2,1 M Ft-ot.

Egyetértesz? Máshogy gondolod? Mondd el a véleményed.

Szerezd meg a PDF-et most

A gombra kattintva elfogadod az Adatvédelmi nyilatkozatot és feliratkozol az ingyenes WebShop Suli hírlevélre is.